Elk jaar op 27 april organiseert Stichting evenementen Princenhage samen met alle kinderen en ouders de verjaardag van onze Koning.

Wat is Koningsdag?

Koningsdag (sinds 2014), eerder Prinsessedag (1885-1890) en Koninginnedag (1891-2013),[1][2][3] is een nationale feestdag in het Koninkrijk der Nederlanden ter ere van het staatshoofd. In alle delen van het Koninkrijk geldt dit voor de meeste werknemers als vrije dag en wordt het gevierd met verschillende festiviteiten, waaronder de vrijmarkten en het dragen van oranje kleding. Traditioneel brengt de vorst op deze dag ook een ceremonieel bezoek aan een of meer gemeenten van het land. 2013 was het laatste jaar waarin de feestdag op 30 april gevierd werd als Koninginnedag. Sinds 2014 heet de dag Koningsdag en wordt hij gevierd op 27 april, de verjaardag van koning Willem-Alexander. (Bron: Wikipedia).

Activiteiten

Het oranjecomité zorgt voor leuke spellen op de Dorpswei, zodat wij vanaf 12.30 uur de buikjes kunnen vullen met de vertrouwde poffertjes en ijsjes. Voorverkoop poffertjesbon bij Drogisterij Brocks en Don qui John en de ochtend op de dorpswei tijdens de spellen op Koningsdag. Mocht u er toen nog geen tijd voor hebben gehad kunt u ook bij het vertrouwde SEP huisje terecht. Als de weergoden ons een beetje willen gaan plagen, zijn we daar wel op voorbereid hoor…

Na het eten mogen de kinderen hun geluk gaan beproeven bij de Bingo op de dorpswei, terwijl anderen alvast blijven genieten van de muziek en een lekker drankje op de Haagse Markt. Wederom zal er een DJ klaarstaan voor muzikale entertainment.

Na de bingo hopen wij natuurlijk iedereen weer terug te zien op de Haagse Markt en we er gezellig met zijn allen een feestje van gaan maken!

Tot dan!

Gehele bestuur Stichting evenementen Princenhage